Concert

Ruth
Zin om naar het concert van Weval te gaan?
Filmpje: Roll Together van Weval

Mark
SGOED!
BEN KWAAD. IK WORD GEK VAN DIE MANAGER VAN MIJ!
Filmpje: Killing In The Name Of van Rage Against The Machine

Petra
STERKTE!
Filmpje: Onze Jan Is Manager Geworden van Joop Visser en Jessica van Noord

Petra
Weval is OK

Boks! roept ze opgetogen terwijl ze Mark begroet.
Ze geven elkaar een boks.
Petra komt er ook aanlopen. Ze blijkt in dezelfde tram te hebben gezeten als Ruth.
Whazzup! roept ze blij, terwijl ze haar peukje wegschiet. Dat was alweer veel te lang geleden! Alles goed met jullie?
Druk, antwoordt ze. Drukdrukdrukdrukdruk.
Met mij niet zo goed, zegt Mark, maar dat vertel ik zo wel.
Bij ons is er nog altijd niks veranderd, zucht Petra.
Solliciteer je dan nog wel? vraagt Mark.
Komt er niet van, zegt Petra.
Ze lopen van de tramhalte naar Paradiso. Er is maar een korte rij en ze kunnen snel naar binnen.
We kunnen ook lekker daar gaan zitten, wijst Mark. Ik voel mijn onderrug namelijk.
Zij en Petra vinden het geen gekke suggestie. Ook hun lichamen zijn niet meer wat ze geweest zijn.
Aaaah, doet Mark terwijl hij neerzijgt.
Poeh! Hèhè! vallen Ruth en Petra hem bij.
Vertel eens, vraagt Ruth, wat bedoelde je nou net?
Nou ja, ik heb het nou echt wel gehad met mijn manager. Ik wil binnenkort weer een overstap maken.
Ja, dat was je al een tijd al van plan toch?
Ja, ik wou dit maar een paar jaar doen. Had ik ook meteen tegen hem gezegd. Laatst ging-ie er ineens weer een beetje naar hengelen. Ik heb nu een bedrijf op de korrel, Ignite, maar dat heb ik niet tegen hem gezegd. Maar die klojo heeft dus tegen iemand van Ignite lopen vertellen dat hij nog wel iemand voor ze had. Hij heeft zelfs al over mijn salaris lopen onderhandelen met die knakker. Hoe hoger mijn salaris, hoe hoger zijn aanbrengpremie natuurlijk. Ik heb gezegd, als het zo moet, dan ga ik helemaal niet meer weg! Intussen heeft hij al met poppetjes geschoven, zoals hij dat noemt, dus nu zit ik de hele dag uit m’n neus te vreten. En al mijn collega’s zijn juist hartstikke druk. Ik zing het wel uit hoor, ik oefen gewoon de hele dag op mijn toneelrol. Maar ik zit nu dus wel vast.
Wat een eikel! roept Petra. Nou ja, over een tijdje stuur je alsnog je sollicitatie en dan ben je weg. In de tussentijd moet je de kantjes er maar flink aflopen.
Ruth denkt terug aan de periode dat zij zelf niets te doen had op het werk en herinnert zich weer hoe zwaar dat was.

Weval begint te spelen.
Ze zijn steengoed.
Na afloop van het concert slenteren ze terug naar het station en nemen ze hartelijk afscheid.
Snel weer hè?
Ja, snel weer!

Plaats een reactie