De Voorganger

Alsjeblieft, je telefoon, zegt August. Jan, de systeembeheerder waar je je kamer mee deelt, heeft je leesrechten gegeven op de mails van je voorganger. Zo kun je je een beetje inlezen, want hij had niks gedocumenteerd.
Ze gaat even rustig zitten op haar nieuwe werkplek.
Ik sta nog wel wat wiebelig op mijn achterpoten, denkt ze. Wat een overgang. Ineens weer op kantoor. Nou ja, we gaan gewoon weer knallen. Lock & load.
De telefoon rinkelt.
De Rijke, zegt ze.
Goedemorgen, u spreekt met het het energiebedrijf, zegt de stem aan de andere kant. Ik ben blij dat ik u eindelijk te pakken krijg. Ik wil het graag met u hebben over de betalingsachterstand die u nog bij ons heeft.
Die heb ik niet hoor. Dit nummer is van Ron de Vegt geweest, ik heb het net overgenomen.
Wantrouwend zegt de man van energiebedrijf: U bent niet Ron de Vegt?
Nee, dat was mijn voorganger. Fijne dag nog!

Ze opent haar mailbox. Er zijn geen folders, alles staat door elkaar. Ze maakt een eerste sortering en begint dan te lezen.

Van: Ron de Vegt
Aan: Henk Jansen
Onderwerp: Lening

Hee pik,

Hoe gaat-ie? Ben blij dat ik van jou wat geld kan lenen. Als jij ooit gaat scheiden, zorg dan maar dat er niks op je naam staat. Woon nu in Groningen, op zich wel een mooi huis, zit ook een zwembad bij. Maar wel ver reizen. OK, ik ga maar weer eens aan het werk. Spreek je later!

Ron

Van: Angelique de Jong
Aan: Ron de Vegt
Cc: August Dunning

Onderwerp: RE: Verzoek

Goedemorgen Ron,

In reactie op je verzoek om de rekening waarop je salaris wordt uitgekeerd te wijzigen, moet ik je helaas meedelen dat ik deze wijziging niet kan goedkeuren, aangezien de nieuwe rekening niet op jouw naam staat.

Met vriendelijke groeten,

Angelique de Jong

Hoofd PZ

Van: Ron de Vegt
Aan: August Dunning
Onderwerp: *** VERTROUWELIJK ***

Dag August,

Vanaf maandag wil ik graag 2 weken vrij nemen, om aan mijn taakstraf te voldoen.
Graag goedkeuring hiervoor.

Met vriendelijke groeten,

Ron de Vegt


Van: Henk Jansen
Aan: Ron de Vegt
Onderwerp: Lening

Ron,

Ik ben zo teleurgesteld in je. In vertrouwen heb ik je dat geld geleend. Waarom reageer je niet op mijn mails en telefoontjes? Ik heb het geld heel hard nodig nu mijn dochter ziek is. Ik had nooit gedacht dat je dit zou doen. Bel me terug! 

Henk


De telefoon gaat. Het is weer het energiebedrijf, ziet ze. Ze neemt niet op.
Genoeg, besluit ze.

Delete.
Delete.
Delete.
Delete.

Plaats een reactie