Schrootjes


Zes jaar oud.
We gingen naar een nieuw huis. Mijn moeder was druk met redderen. Ze wilde er nu eindelijk eens knap bijzitten. Na jaren in een oud huis met afdankertjes en lekkageplekken trokken we nu in een nieuw huis met spulletjes naar haar smaak.
Onze hond Stip had stress na de verhuizing en begon aan spullen te knagen. Mijn moeder besloot dat hij een spuitje moest krijgen. Hij moest het afleggen tegen de nieuwe eikenhouten bank met ribcord bekleding.
Ik ging stil op bed liggen. Stip was mijn beste vriend.
Ik bestudeerde de vlammende patronen op de schrootjeswand naast mijn bed. Je kon er van alles in zien.
Ik droomde dat ik kon verdwijnen en een nieuwe wereld binnen kon wandelen in die wand. Ik ging zo dicht mogelijk tegen het hout aan liggen. Ik wou dat ik erin kon kruipen.
Ik was zes en ik nam een besluit.
Ik doe het alleen vanaf nu. Ik heb niemand nodig. Fuk dem.

Plaats een reactie