Afscheid

Ruth
Vrijdag is het zover: laatste werkdag!
Ik ga per 1 januari beginnen bij Winning. Dan ga ik wel weer de detachering in, maar ja, weinig keus. Hopelijk hoef ik niet te vaak de hort op. Het voelt verder wel goed, het kan ook nooit zo’n raar bedrijf zijn als Alpha.
Het is me wel mooi gelukt om mijn studiekosten helemaal te laten afschrijven. Bij Winning wilden ze dat ik per 1 december ging beginnen, maar ik heb gezegd dat ik nog een opzegtermijn had.
Voor vanochtend had ik een gesprek ingepland met Arno. Ondanks dat ik het gesprek had aangevraagd begon hij meteen zelf te praten. Hij wilde me gaan ontslaan, de sukkel. Ik heb hem onderbroken om te zeggen dat ik zelf wegging. Wat een zak hooi.
Zullen we vrijdag in de kantine nog even samen wat drinken?
Ik heb het al aan de kantinedames gevraagd en zij vonden het goed.
Ik zal ook maar toestemming vragen aan Arno, anders voelt hij zich gepasseerd.

From: Ruth de Rijke
To: Arno Peters
Subject: Goedkeuring afscheid
 
Beste Arno,
 
Graag zou ik de collega’s waar ik de laatste jaren mee samengewerkt heb willen uitnodigen voor een afscheidsborrel.
Deze wil ik graag (bescheiden) houden in de kantine.
Is dat accoord?
 
Groeten, Ruth

Van: Arno Peters
Aan: Ruth de Rijke
In cc: Anja de Haas
Onderwerp: RE: goedkeuring afscheid
 
In reactie op je verzoek verwijs ik voor de duidelijkheid naar $ 5.3 van het personeelsreglement.
Daarin staat zeer helder aangegeven dat het bedrijf de kosten van een dergelijke afscheidsdrink, al dan niet met versnaperingen, niet zal vergoeden.
Deze kosten komen voor rekening van degene die afscheid neemt.
 
Groeten,
 
Arno Peters
 
FAIL Manager Benelux

Ruth
Typisch weer hè, dat Arno niet kwam opdagen.
Leuk dat jullie er wel waren.
Wist je trouwens dat je nog wel eens wat aan de weet komt op je laatste werkdag? 
Iemand fluisterde in mijn oor dat Tanja heeft gerommeld met Nick Nicely, en een ander wist weer dat ze met Piet heeft lopen scharrelen.
En Sara heeft een prestatiebonus gekregen van Arno. Het ging om ontzettend veel geld heb ik begrepen.
Ach, ik maak me er niet meer druk om, maar ik zal jullie wel gaan missen hoor.
Gelukkig zien we elkaar snel weer bij het concert van Nine Inch Nails!

Petra
Goh, zo hoor je nog eens wat.
Van Tanja verbaast het me eigenlijk niet, het lijkt wel of het niet uitmaakt wie ze heeft, als hij maar van het werk is 🙂
Trouwens, Nick Nicely was toch die hele lange meneer?
Ik heb ook nog een wist-u-datje‏: Arno gaat weg! Dat briefje dat je gevonden had was goud waard.
Ik heb het aan HR gegeven en toen is het balletje gaan rollen. Het MT heeft hem gisteren verzocht zijn rol neer te leggen. Eindelijk!
De mazzel!

Mark
Het is inderdaad die lange meneer. Tsja, onvermoeibaar die Tanja. Zou Piet wel weten hoeveel voorgangers hij heeft?
Petra, nog gefeliciteerd met het vertrek van Arno!
Voor mij komt het te laat, want ik ga ook weg. Ik was er helemaal klaar mee. Vertel het nog even niet door alsjeblieft.
Er zullen er vast nog meer vertrekken. Petra, jij houdt ons wel op de hoogte he?

Plaats een reactie