Genoeg

High five! roept ze terwijl ze de kamer van Mark en Petra inloopt.
Ze krijgt van allebei een lauwe klets.
Zijn die twee nieuwen al naar huis? vraagt ze, hoewel ze het antwoord al weet. Ze heeft ze zien vertrekken en is daarna pas langsgekomen.
Ze gaat breeduit op de lege troon van Arno zitten en gooit haar voeten op tafel. Ze legt haar handen in haar nek en kijkt gemaakt arrogant om zich heen. My way or the highway, bast ze.
Hoe is het nou bij logistiek? Heb je alle dozen al geteld? plaagt Mark.
Voor vandaag vind ik het wel weer genoeg, zucht ze. Wat een rotbaan. Ik heb van het weekend alleen maar geslapen. Ik droomde dat ik me de hele tijd teweer moest stellen tegen van alles. De afgelopen week kreeg ik allerlei onredelijke verzoeken van Arno: Ruth, wil jij notuleren, wil jij dit document even in het Engels vertalen. En hij laat me ook gewoon nieuwe Lotus Notes-formulieren maken, als zoethoudertje, terwijl dat hele Lotus Notes er straks uit gaat. Wat een deurmat voel ik me, zoals er over me heen wordt gelopen. En hij heeft mijn vakantie-aanvraag ook nog afgekeurd. Die nieuwen zouden nog wel eens een vraagje voor mij kunnen hebben. Dat doet hij alleen maar om mij uit te roken.
Wat een rat! roepen Petra en Mark in koor.
Ja. Ik wou vandaag beginnen met solliciteren, maar ik voel me gewoon te slecht. Ik heb al wel vast uitgezocht hoe lang mijn buskaart nog doorloopt en welke studiekosten ik terug zou moeten betalen. En ik heb een artikel geschreven voor Wikipedia en met SAP geoefend.
Lekker dan, moppert Petra, wij werken ons hier helemaal het leplazarus en jij zit uit je neus te vreten.
Ja, ik heb nu wel tijd zat om alles lekker in de gaten te houden, geeft ze toe.
Kijk eens, zegt ze, terwijl ze een A4-tje uit haar tas pakt. Deze vond ik vanmiddag op de directieprinter. Raar, toch?
Hé, dat gaat over die nieuwe jongens, leest Mark.
Via detacheringsbureau Peters? Arno heet ook zo! roept Petra verbaasd.
Mark heeft aan een half woord genoeg. Hij zit al op Google.
Het is zijn broer, zegt hij. Kijk maar, hier staan ze samen op een foto.
Maar dat is belangenverstrengeling! zegt Petra. Mag ik dat briefje?
Ja, mag je houden, zegt ze. Afscheidskadootje.

Plaats een reactie